Skip to main content

طراحی صفحات وب

طراحی صفحات وب مهارت در ساخت و همچنین راه اندازه صفحات وب می باشد . در تعریف ساده تر طراحی و بهینه سازی یک وب سایت و یا ری دیزاین کردن یک سایت قدیمی بر عهده طراح سایت می باشد. طراحی سایت به روش های مختلف قابل انجام است. چندین سال قبل طراحی سایت با جوملا رواج پیدا کرده بود. اما با ایجاد تغییرات اساسی در وردپرس که یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است، بسیاری از مردم جهت طراحی وب سایت و یا وبلاگ خود به آن مراجعه کرده اند.

تاریخچه طراحی سایت و لینک اولین سایت جهان

حتما می دانید که میلیون ها وب سایت در سراسر وب وجود داند که هیچکدام بالای 28 سال قدمت ندارند . درواقع تیم برنرز لی ، دانشمند انگلیسی ، در سال 1989 ضمن کار در CERN ، شبکه جهانی وب (WWW) را اختراع کرد. در ابتدا وب طراحی و ساخته شد تا تقاضا برای به اشتراک گذاری خودکار اطلاعات بین دانشمندان در دانشگاه ها و موسسات در سراسر جهان برآورده شود.

سرن یک سازمان پژ.هش هسته ای در اروپا می باشد که شامل بیش از 17000 دانشمند از بیش از 100 کشور جهان دارد. ایده اصلی WWW ، ادغام فن آوری های در حال تحول رایانه ها ، شبکه های داده و hypertext در یک سیستم اطلاعاتی قدرتمند و آسان برای استفاده جهانی بود.

تیم برنرز لی اولین پیشنهاد را برای شبکه جهانی وب در مارس 1989 و دومین پیشنهاد خود در ماه مه 1990 نوشت. به همراه مهندس سیستم بلژیکی رابرت کالییا ، این در نوامبر 1990 به عنوان یک پیشنهاد مدیریت رسمیت یافت. این مفاهیم اصلی را تشریح می کند. اصطلاحات مهم را در پشت وب تعریف کرد. در اواخر سال 1990 ، تیم برنرز لی دارای اولین سرور وب و مرورگر در CERN بود که ایده های خود را نشان می داد. او کد را برای سرور وب خود در رایانه NeXT تهیه کرد.

تاثیر شرکت مایکروسافت در پیشرفت سایت ها

در سال ۲۰۰۰ میلادی شرکت مایکروسافت با معرفی اولین نسخه از مرورگر Internet Explore برای سیستم عامل مک انقلاب بزرگی در مرورگر های اینترنتی و طراحی سایت های اینترنتی به راه انداخت. اولین نسخه از مرورگر Internet Explore به صورت کامل از HTML 4.1 و CSS 1 پشتیبانی می کرد که این خود پیشرفت عظیمی بود. این را هم خدمت تون عرض کنم که اولین مرورگری که به صورت کامل از تصاویر با فرمت PNG پشتیبانی می کرد همین مرورگر بود.

نمای کلی طراحی وب

فرایند

با یک مفهوم بصری آغاز می شود ، که می توانستید آن را با دست یا با نرم افزاری مانند فتوشاپ ترسیم کنید. سپس ، از HTML و CSS برای ساخت وب سایت استفاده می کنید. HTML و CSS کدهایی برای نوشتن صفحات وب هستند. HTML ساختار اصلی و به اصطلاح ستون های صفحه شما را کنترل می کند ، در حالی که CSS از سبک و ظاهر استفاده می کند.

یک طراح صفحات وب در ساخت سایت خود به مفاهیمی مانند طراحی با محیط کاربر پسند، زیبایی شناسی ، قابلیت استفاده و قابلیت دسترسی نیز توجه خواهید کرد.

یک طراح وب خوب باید هم مهارت های گرافیکی خلاق داشته باشد و هم مهارت های فنی داشته باشد. آن ها باید بتوانند چگونگی ظاهر یک سایت (طراحی گرافیکی سایت) و نحوه عملکرد آن (تبدیل یک طرح به یک وب سایت) را تجسم کنند.

اصطلاح Web Designer غالباً به اشتباه با اصطلاح Web Developer و برعکس جایگزین می شود. یک توسعه دهنده وب اغلب به احتمال زیاد یک توسعه دهنده نرم افزاری است که با زبان های برنامه نویسی کار می کند تا سطح بالاتری از تعامل را در یک وب سایت مانند ادغام با سیستم پایگاه داده ایجاد کند

زیبایی شناسی نقش مهمی در طراحی وب دارد ، زیرا همه چیز در مورد چگونگی ظاهر صفحات وب است. احتمالاً وب سایت های زیادی را مشاهده کرده اید که تکان دهنده هستند.

انواع طراحی سایت چیست ؟

اصولا سایت ها در دو دسته کلی استاتیک و داینامیک طراحی می شوند.

طراحی سایت استاتیک چیست ؟

در سایت استاتیک مدیر سایت قادر به تغییر محتوای سایت نمی باشد و تغییرات تنها به دست برنامه نویس و طراح سایت اعمال می گردد . این سایت ها قابلیت برقراری ارتباط به مخاطبان را ندارند و تنها جهت اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گیرند.

با وجود پیشرفت های بسیاری که در زمینه وردرس ایجاد شده و کار کرد راحت آن، استفاده از سایت های استاتیک در این زمان بسیار بی معنا است.

طراحی سایت داینامیک چیست ؟

سایت های داینامیک که پویا هستند در هر دو بحش یک اند و فرانت اند برنامه نویسی می شود . پویا و داینامیک بودن یک وب سایت به معنای آن است که مدیر سایت می تواند تغییرات را در وب سایت ایجاد کند و امکان تعامل با کاربر وجود دارد . زیرا بعضی از سایت ها مثل سایت های خبری و مجله ای نیاز به آپدیت های روزانه و یا حتی لحظه ای توسط مدیر سایت دارند .

مشاغل مرتبط با طراحی سایت چیست ؟

در طراحی یک وب سایت علاوه بر کار کد نویسی و طراحی سایت افراد بسیاری درگیر می شوند. برای داشتن یک سایت زیبا؛ کامل با محتوای مناسب و هدفمند نیاز به یک تیم است که شامل چند بخش مهم می باشد .

گرافیست

طراحی بخش های گرافیکی، آیکون ها، بنر ها، لوگو، نماد ها و … همه کار یک تیم طراحی و یا یک گرافیست حرفه ای می باشد .

متخصص

مشورت با یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ می تواند کمک بسیاری در زمینه نحوه فعالیت ها و تبلیغات و برندینگ کار شما داشته باشد .

متخصص تولید محتوا

برای داشتن یک حضوری پر رنگ باید محتوا یونیک و منحصر به فرد برای سایت خود داشته باشید. در این راستا تیم تولید محتوا می تواند کمک بسیاری داشته باشد .

متخصص سئو

برای رونق بخشیدن در کسب و کارهای اینترنتی باید جزء وب سایت های پر سرچ باشید. برای افزایش بازدید وب سایت باید از تجربیات یک کارشناس سئو در سایت خود استفاده کنید و لینک سایت خود را در صفحات اولیه گوگل قرار دهید. به قرار گرفتن شما در صفحات اول گوگل

می گویند.

طراح رابط کاربری

اگر به دنبال داشتن سایت جذاب و کاربرپسند هستید، باید محیط وب سایت شما یک فضای جذاب و کاربرپسند داشته باشد. یک طراح سایت باید بتواند رابط کاربری مناسبی را طراحی کند تا مخاطبان بعد از ورود به سایت جذب شده و سایت را ترک نکنند.

هدف از طراحی سایت چیست ؟

اصولا هدف از طراحی سایت نمایش خدمات و افزایش جذب مخاطب هدف می باشد . شما با رعایت نکات ذکر شده در یک وب سایت می توانید کاران هدف خود را جذب نمایید و باعث افزایش فروش در زمینه کاری خود شوید .

دسته بندی سایت ها

اصولا سایت ها با دسته بندی مختلف طراحی می شود . برخی از این دسته ها شامل :

  • سایت های فروشگاهی
  • سایت های شخصی
  • سایت های شرکتی
  • سایت های خبری و مجله ای
  • سایت های دانشگاهی
  • سایت های آموزشی
  • و…

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس نرم افزاری است که برای همه طراحی شده و بر قابلیت دسترسی ، عملکرد ، امنیت و سهولت استفاده تأکید دارد. ما معتقدیم که نرم افزار عالی باید با حداقل تنظیمات کار کند ، بنابراین شما می توانید بر روی به اشتراک گذاشتن رایگان داستان ، محصول یا خدمات خود تمرکز کنید. نرم افزار اساسی وردپرس ساده و قابل پیش بینی است بنابراین می توانید به راحتی شروع به کار کنید. همچنین ویژگی های قدرتمندی برای رشد و موفقیت ارائه می دهد.

ما به دموکراتیک کردن نشر و آزادی هایی که با منبع باز همراه است ، اعتقاد داریم. حمایت از این ایده جامعه بزرگی از افراد است که در این پروژه همکاری و مشارکت دارند. جامعه وردپرس استقبال و فراگیر است. اشتیاق همکاران ما موفقیت وردپرس را به دنبال دارد که به نوبه خود به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.

همکاران با وردپرس در سرتاسر جهان کار می کنند و ساعت های بی شماری را برای ساخت ابزاری اختصاص می دهند که انتشارات را دموکراتیک می کند. وردپرس یک نرم افزار منبع باز است که هم رایگان است و بسیار آسان قابل یادگیری است.

دلایل استفاده از وردپرس در طراحی سایت

  • وردپرس رایگان است. در حال حاضر می توانید آن را بارگیری کنید و اصلاً هیچ هزینه ای در کار نیست.
  • وردپرس منبع باز است. این یک پروژه اجتماعی است که توسط هزاران داوطلب در سراسر جهان ساخته شده است. همه می توانند شرکت کنند. همه می توانند از طریق WordPress استفاده کنند و به رشد هرچه بیشتر پلتفرم کمک کنند.
  • ردپرس مدرن است. اگر برخی از ویژگی ها در نرم افزار وب سایت “استاندارد” تلقی می شود ، می توانید از داشتن آن در وردپرس مطمئن باشید.
  • وردپرس همه کاره است. این می تواند هر نوع وب سایت را اجرا کند. مهم نیست که این یک سایت تجاری ساده است ، یک وبلاگ ، یک سایت عکس ، یک سایت سرگرمی ، یک سایت شرکتی حرفه ای ، یک سایت نمونه کارها ، یک سایت عروسی ، یک سایت تناسب اندام ، یک سایت دایرکتوری ، حتی یک فروشگاه تجارت الکترونیکی ، وردپرس می تواند به راحتی همه آن را اداره کنید.
  • وردپرس قابل دسترسی و کاربر پسند است. توسط کاربران دارای اختلال بینایی و بدون مشکل قابل استفاده است.
  • وردپرس در همه اندازه ها و دستگاه های صفحه نمایش کار می کند. می توانید از طریق دسکتاپ ، لپ تاپ ، تبلت ، تلفن به وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.
  • وردپرس قابل توسعه است. با کمک افزونه ها می توانید ویژگی های سفارشی را به وردپرس اضافه کنید.
  • وردپرس زیباست. هزاران هزار بسته طراحی رایگان برای وردپرس موجود است. می توانید آن ها را تنها با یک کلیک نصب کنید.

تبلیغات شما