Skip to main content

نرم افزار زمانبندی پروژه در اصل برنامه ای است که با هدف تسهیل گردش کار تیمی افرادی که بر روی پروژه ای فعالیت دارند  می باشد. نرم افزار زمانبندی پروژه هم برای تیم های با تجربه و بزرگ و هم برای تیم های استارتاپی کوچک کاربرد دارد. نرم افزار زمانبندی پروژه تیم را قادر می سازد تا کارهایش تسهیل یابد و وظایفی را به افراد می دهد و یا می توان در حین کار چند ماموریت جدید برای آن ها اضافه نمایید و همچنین با نرم افزار زمانبندی پروژه، مهلت های زمانی راحت تر پیگیری می شوند و اینگونه کل پروژه را از جایگاه مدیریت مرکزی می توان کنترل نمود.

نرم افزار زمانبندی پروژه هم برای مدیران و هم برای کارکنان پروژه مفید است چرا که نرم افزار زمانبندی پروژه به اهداف تیمی و هماهنگ کردن وظایف در پروژه بسیار کمک می کند. نرم افزار زمانبندی پروژه خوب، مجموعه ای از ابزار ها را برای مدیریت پروژه فراهم می کند و این امکان را به شما می دهد تا منابع خود را توزیع، خروجی ها را کنترل و حجم کار را مدیریت و کنترل داشته باشید.

از مهم ترین ویژگی های نرم افزار زمانبندی پروژه، می توان استقلال وظایف را نام برد، همچنین می توان از این نرم افزار برای انجام و پیشبرد وظایف مرتبط با پروژه ی بزرگتر استفاده کرد.

نرم افزار زمانبندی پروژه توانایی این را دارد که پرژه های متعددی را مدیریت کند ، عملکرد تیم را تجزیه و تحلیل نموده و پیشبرد هر فرد یا کل تیم را به راحتی رصد نماید. نرم افزار زمانبندی پروژه را برای هر نوع کسب و کاری که نیاز به مرتب سازی پروژه ها با وظایف مربوطه باشد، نرم افزار زمانبندی پروژه کمک گر در تقسیم وظایف متعدد، ایجاد جدول زمانی و برقراری ارتباط بین اعضای تیم و تجزیه و تحلیل بهره وری است.

اگر این داده ها را به نرم افزار زمان بندی پروژه بدهید می توانید با اطمینان در مورد تاریخ تحویل پروژه صحبت کنید و بدون گمانه زنی و حدس مذاکره نمایید. با داشتن نرم افزار زمانبندی پروژه، اگر پروژه با تاخیر مواجه شود،  وظایف به شما اطلاع داده خواهد شد.

نرم افزار زمانبندی پروژه در زمان بروز تاخیر، کل بازه ی زمانی پروژه را مجددا محاسبه می کند تا شما متوجه شوید این تاخیر ایجاد شده بر تاریخ تحویل پروژه تاثیرگذار است. نرم افزار زمان بندی پروژه در مواقعی که قرار است بهترین راه برای بازگشت به زمان بندی اولیه انتخاب شود مفید است.

اگر پروژه مورد اجرا محدودیت زمانی نداشته باشد، شما می توانید تنها از نرم افزار مدیریت وظایف پروژه استفاده کنید ولی اگر برای انجام پروژه محدودیت زمان داشته و ضرب العجل غیر منعطفی دارید توصیه می شود که یک نرم افزار زمان بندی پروژه را انتخاب نمایید تا سررسید های قابل دستیابی را به شما نشان دهد و شما را در مسیر هدف نگه دارد تا از تاریخ ها باز نمانید.

استفاده از نرم افزار های سنتی زمان بندی پروژه آنقدر ارزان و ساده نیست. مایکروسافت پروژه یک نرم افزار شناخته شده در دسته ی نرم افزار زمانبندی پروژه است. نرم افزار زمانبندی پروژه نسل جدید که هر روز به صورت آنلاین ظاهر می شوند، ارزان و کاربر پسند هستند.

گیم پلن نمونه خوبی از نرم افزار های زمان بندی نسل جدید است که این روز ها مورد استفاده قرار می گیرد. گیم پلن نوعی از نرم افزار زمانبندی پروژه است که دارای یک رابط کاربری گرافیکی با کاربرد آسان و حق اشتراکی ارزان است و نسخه ی رایگان و محدود آن در دسترس است.

در این نرم افزار زمانبندی پروژه، رابط کاربری، انتقال اطلاعات مربوط به گردش کار پروژه را بر عهده دارد. رابط اطلاعات به یک موتور زمانبندی پروژه قدرتمند متصل است و به طور خودکار یک نمودار میله ای رسم کرده و زمان بندی پروژه را به تصویر می کشد.

نرم افزار زمانبندی پروژه با توانایی برنامه ریزی، ردیابی و مدیریت جدول زمانی پروژه، وظایف و منابع در زمان واقعی، ابزاری ضروری برای مدیران پروژه و اعضای تیم است.

هر پروژه ای از نرم افزار زمانبندی برای بهبود عملکرد تیم سود می برد و در تسهیل بازسازی خانه تا سازماندهی کمپین های بازاریابی چند مرحله ای مورد استفاده قرار می گیرد. اگر وقت زیادی ندارید و می‌خواهید در پروژه بعدی خود پیش بروید توصیه می شود از نرم افزار زمانبندی پروژه استفاده کنید تا وظایف، جلسات و رویدادهای تیم خود را در یک پلتفرم جمع‌آوری نمایید.

در نرم افزار برنامه زمانبندی پروژه به دنبال چه چیزی باشید؟

مدیران پروژه باید به دنبال نرم‌افزار زمان بندی پروژه انعطاف‌پذیر باشند تا هر کار، فعالیت و جلسه‌ای را مشاهده کنند. تیم های مدرن به صورت متقابل با سایر بخش ها و از نزدیک با ذینفعان کار می کنند تا محدوده پروژه، اهداف و محصولات قابل تحویل را تعریف کنند. برنامه پروژه باید به صورت هفتگی (اگر نه روزانه) حفظ شود. استفاده از یک نرم افزار زمانبندی پروژه برای گردآوری تیم ها و همکاری با یکدیگر، بهترین راه برای جلوگیری از خزش دامنه یا مسدود کننده های بهره وری است.

اگر به آموزش ms project علاقه دارید دیدن دوره زیر میتواند برای شما خیلی مفید باشد.

ویژگی نرم افزار زمانبندی پروژه خوب

  • گزارش های قابل تنظیم که بر اساس نیازها و نیازهای خاص مدیران پروژه، ذینفعان، رهبری یا مشتریان طراحی شده
  • ابزارهای همکاری مانند چت گروهی، به اشتراک گذاری فایل، و نظرات اختصاص داده شده برای اتصال و به روز ماندن در مورد آخرین پیشرفت ها
  • تقویم های بصری و نمودارهای گانت برای تنظیم وابستگی وظایف، اختصاص منابع و مشاهده پروژه های متعدد در کنار یکدیگر
  • مدیریت بودجه برای نظارت بر هزینه های پروژه، پیگیری پیشرفت در برابر هزینه ها و مدیریت بودجه پروژه
  • مدیریت منابع برای کمک به تخصیص منابع به وظایف و همچنین ارائه راهی برای ردیابی ظرفیت منابع
  • قابلیت جستجوی پیشرفته برای فیلترکردن پروژه ها بر اساس تاریخ، بودجه، منبع، نام پروژه و موارد دیگر
  • گردش کار خودکار برای ایجاد قوانین و اسکریپت های اتوماسیون برای مدیریت بهتر وظایف
  • سلسله مراتب مقیاس پذیر برای مدیریت پروژه های کوچک یا پروژه های پیچیده و بزرگ مقیاس

با در نظر گرفتن این ویژگی های کلیدی، بهترین نرم افزار زمانبندی پروژه را به شما معرفی می کنیم.

تبلیغات شما